•  Mysig butik på landet
  •  Sveriges största riktiga butik
  •  Helsvenskt
  •  3-års garanti

Vi har AAA rating

Här samlar vi lite vanliga frågor om fakturor

Vanliga frågor om betalsätt Om du är osäker vad som gäller vid betalning av din faktura så kanske du hittar svaret på din fråga här nedan. 

Jag kan inte betala nu. Vad gör jag då?

Fullständig information kan du hitta på www.klarna.com Om du inte gör det så är du välkommen att kontakta Lustjakt på telefon eller mail. Du kan själv flytta fram förfallodatum på din faktura på www.klarna.com Det går också bra att kontakta Klarna för att flytta fram förfallodatum eller eventuellt ändra till delbetalning. Du når dem på 08-120 120 10.

Jag ska skicka tillbaka produkter. Hur gör jag med fakturan?

Betala alltid hela fakturan även om du tänker skicka tillbaka någon eller alla produkter. Återbetalning sker så fort din retur kommit oss tillhanda och godkänts.

Hur får jag min faktura?

Fakturan skickas till dig via mail i samband med att vi packar din order, senast vardagen efter att din beställning är gjord. Om du saknar fakturan bör du snarast kontakta Klarna på tel 08-120 120 10. 

Jag har valt delbetalning men inte fått någon faktura. När skickas den?

Klarna skickar fakturan i mitten av månaden, beroende på när i månaden du gjort din beställning så kan det dröja till nästkommande månad innan fakturan kommer. Kontakta Klarna om du saknar faktura eller har frågor om din delbetalning. Du når dem på 08-120 120 10.

Hur lång tid har jag på mig att betala?

Har du valt 14 dagars faktura så räknas förfallodatum 14 dagar från beställningsdagen. Har du valt delbetalning så framgår belopp och datum på Klarnas utskick.

Varför kan jag inte välja faktura?

Orsaken till att fakturabetalning inte godkänns kan vara t ex något av följande:
* Adressen är annan än den du är folkbokförd på.
* Klarna kräver leverans till folkbokförd adress.
* Inkomsten tidigare år är mycket låg eller saknas.
* Betalningsanmärkning
* Fullt utnyttjad kredit
* Klarna är kreditgivare till många butiker och alla krediter slås samman även om de kommer från olika inköpsställen.
Om inget av detta kan vara orsaken till att du nekas faktura så ber vi dig att kontakta Klarna för att utreda vad som ligger bakom avslaget. Du når dem på 08-120 120 10.

Varför har jag fått en påminnelsefaktura fastän att jag har betalat? Måste jag betala avgiften?

Det kan ta upp till tre bankdagar innan en betalning når mottagarens konto. Eftersom Klarna inte har fått in din betalning i tid har en påminnelse skickats. Om du nyligen har betalat in originalbeloppet behöver du enbart betala påminnelseavgiften samt eventuell dröjsmålsränta.

Jag behöver flytta fram förfallodatum på min faktura, hur gör jag?

Du kan flytta fram förfallodatum 10 dagar utan extra kostnad. Gå in på www.klarna.com fyll i ditt OCR nummer och flytta enkelt fram förfallodatum.

Jag har fått en påminnelsefaktura men jag har inte beställt något. Vad har hänt?

Troligen har någon gjort en falskbeställning i ditt namn. Kontakta oss så fort som möjligt så att vi kan agera omgående.

Jag har inte hämtat ut mitt paket men fått en påminnelsefaktura. Varför?

Fakturan har förfallit under tiden som paketet legat för avhämtning. Hämta ut paketet så fort som möjligt och betala påminnelsefakturan.

Jag har tappat bort min faktura. Hur får jag en ny?

Kontakta Klarna på 08-120 120 10 så hjälper de dig.

Varför har min faktura gått till inkasso?

När en betalning inte kommer in i tid, trots att det skickats ut en påminnelsefaktura, går ärendet automatiskt vidare till inkasso. Har du frågor kring din inkassofaktura ber vi dig kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Jag ska reklamera en produkt. Hur gör jag med fakturan?

Betala alltid hela fakturan. Vi hanterar din reklamation och skickar dig en ny produkt eller återbetalar beloppet.

Vad händer om jag är sen med betalningen?

Om Klarna inte mottagit betalning i tid så skickar de ut en påminnelsefaktura till dig. Påminnelseavgift tillkommer.

Varför har jag fått en påminnelsefaktura?

En påminnelse skickas automatisk ut när betalning för en faktura inte kommit in till Klarna i tid. Kontakta gärna Klarna om du har frågor kring en specifik påminnelsefaktura. Du når dem på 08-120 120 10.
Populärast i kategorin
Scandero Silicone Dream Glide
Scandero Silicone Dream Glide
179 kr
Köp
Info
Hygiene
Hygiene
99 kr
Köp
Info
Scandero Water Dream Glide
Scandero Water Dream Glide
139 kr
Köp
Info
Eros Aqua Water
Eros Aqua Water
69 kr
Köp
Info
Autorabbit
Autorabbit
379 kr
499 kr
Köp
Info
Perform rings 3p
Perform rings 3p
99 kr
Köp
Info
Satisfyer PRO 2 Next
Satisfyer PRO 2 Next
499 kr
779 kr
Köp
Info
Pause Prolong Pleasure Gel
Pause Prolong Pleasure Gel
299 kr
Köp
Info