Här samlar vi lite vanliga frågor om fakturor
Om du är osäker vad som gäller vid betalning av din faktura så kanske du hittar svaret på din fråga här nedan.Jag kan inte betala nu. Vad gör jag då?
Fullständig information kan du hitta på www.klarna.com Om du inte gör det så är du välkommen att kontakta Lustjakt på telefon eller mail. Du kan själv flytta fram förfallodatum på din faktura på www.klarna.com Det går också bra att kontakta Klarna för att flytta fram förfallodatum eller eventuellt ändra till delbetalning. Du når dem på 08-120 120 10.Jag ska skicka tillbaka produkter. Hur gör jag med fakturan?
Betala alltid hela fakturan även om du tänker skicka tillbaka någon eller alla produkter. Återbetalning sker så fort din retur kommit oss tillhanda och godkänts.Hur får jag min faktura?
Fakturan skickas till dig via mail i samband med att vi packar din order, senast vardagen efter att din beställning är gjord. Om du saknar fakturan bör du snarast kontakta Klarna på tel 08-120 120 10.Jag har valt delbetalning men inte fått någon faktura. När skickas den?
Klarna skickar fakturan i mitten av månaden, beroende på när i månaden du gjort din beställning så kan det dröja till nästkommande månad innan fakturan kommer. Kontakta Klarna om du saknar faktura eller har frågor om din delbetalning. Du når dem på 08-120 120 10.Hur lång tid har jag på mig att betala?
Har du valt 14 dagars faktura så räknas förfallodatum 14 dagar från beställningsdagen. Har du valt delbetalning så framgår belopp och datum på Klarnas utskick.Varför kan jag inte välja faktura?
Orsaken till att fakturabetalning inte godkänns kan vara t ex något av följande:* Adressen är annan än den du är folkbokförd på.
* Klarna kräver leverans till folkbokförd adress.
* Inkomsten tidigare år är mycket låg eller saknas.
* Betalningsanmärkning
* Fullt utnyttjad kredit
* Klarna är kreditgivare till många butiker och alla krediter slås samman även om de kommer från olika inköpsställen.
Om inget av detta kan vara orsaken till att du nekas faktura så ber vi dig att kontakta Klarna för att utreda vad som ligger bakom avslaget. Du når dem på 08-120 120 10.