Trygg E-handel
  •  Maximal diskretion
  •  Fysisk butik
  •  Helsvenskt
  •  Kunniga medarbetare
  •  3-års garanti

Vi har AAA rating

Köp och leveransvillkor

Här har vi samlat information till dig som kan vara bra att känna till så att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss, till exempel hur vi hanterar din beställning, våra betal och leveranssätt, ångerrätt, retur och garanti. 

BESTÄLLNINGAR
Om du beställer innan 10.30 en vardag så skickas din order samma dag. Annars så skickar vi din order följande vardag. Detta gäller för leverans med Posten varubrev. För leverans med Schenker privpak gäller andra dagar, se mer info längre ner på sidan under LEVERANS.
Tänk på att om du lägger flera order så läggs dessa INTE ihop automatiskt, du måste alltså höra av dig till oss om du vill slå ihop dessa. 
Skulle någon produkt du beställt vara slut så tar vi bort den från ordern och skickar de övriga produkterna. Det är mycket ovanligt att detta händer men det skulle kunna inträffa. Enligt lag så måste alla E-handlare informera alla kunder om att det föreligger en betalningsförpliktelse. Detta betyder att om du vill köpa en produkt så måste du också betala för den.

ÅLDERSGRÄNS
Med hänsyn till distanshandelslagen så måste du vara minst 18 år för att beställa.

DISKRETA PAKET 
Alla paket som lämnar Lustjakt är helt diskreta bruna kartonger eller neutrala vadderade kuvert, ingen märkning eller annat som avslöjar innehållet.
Avsändaren på alla försändelser är LJ/Residal AB och inte ens personalen vid utlämningsstället vet eller kan gissa paketens innehåll. 
Vi lägger stor vikt vid att emballera och försluta paketen väl så att du kan känna dig säker på att ingen skall kunna se vad paketen innehåller.
Paketen fylls med packpapper så att produkterna är ordentligt skyddade under leveransen till dig. 



AVBESTÄLLNING
Du kan givetvis avbryta eller ändra i din beställning så länge den inte har packats och skickats från oss. Maila eller ring oss så fort som möjligt i detta fall. Om din order redan har skickats så kan den inte avbrytas, då får du istället använda ångerrätten.

OUTLÖSTA PAKET
Om du inte hämtar ut paketet du beställt så medför det en kostnad på 250 kr som faktureras dig. Avgiften motsvarar faktiska kostnaderna för retur, frakt, hantering och avisering.

FALSKBESTÄLLNING
Det är inte tillåtet att göra beställning i någon annans namn utan tillåtelse. Att utge sig för att vara någon annan är ett allvarligt brott. Lustjakt registrerar IP nummer vid orderläggning vilket Polisen kan använda för att hitta vem som gjort beställningen. Om du råkat ut för en falskbeställning ber vi dig att polisanmäla och kontakta oss omgående så hjälper vi dig.


BETALSÄTT
Klarna Checkout - faktura, konto, kort eller banköverföring. Gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort, banköverföring eller Klarna Direkt. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Här kan du läsa mer om Klarna checkout/villkor. 

Faktura
- betala efter 14 dagar.
OBS! Fakturan betalas alltid i sin helhet. Vill du returnera eller reklamera produkter så regleras detta i efterhand. Du kan enkelt och utan kostnad flytta fram förfallodatum 10 dagar genom att logga in på Klarna. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Leverans endast till folkbokföringsadressen.

Klarna konto - delbetala från 50 kr/månad. Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Du får alltid hem dina varor innan du betalar, du samlar alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Fakturan skickas ut av Klarna månaden efter ditt köp. 

Kort - betala direkt med ditt kort vid orderläggningen. Avgift 0 kr.

Banköverföring - betala direkt genom din internetbank. Avgift 0 kr.

Klarna Direktom du vill betala direkt i kassan med Mobilt BankID.

Klarnas fullständiga information hittar du här.

Swish - betala direkt med swish. Avgift 0 kr.

Postförskott - betala när du hämtar paketet. 
Du betalar i samband med att du hämtar ut ditt paket hos paketombudet. Tjänsten kostar 79 kr per paket.

LEVERANS
Snabba leveranser har alltid varit ett av våra huvudmål så att du ska få dina varor så fort som möjligt. Vi skickar Posten varubrev samma dag eller första vardagen efter att din order inkommit till oss. Leveranser med Schenker privpak skickas från oss tisdag och fredag, med leverans nästföljande vardag. Du kan välja om vi ska skicka din beställning med Schenker Privpak eller Posten varubrev.



För leverans med Schenker Privpak gäller följande:

  • Din beställning skickas med Schenker Privpak inom Sverige.
  • Normal leveranstid 1-6 vardagar**
  • Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
  • Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
  • Du hämtar ditt paket hos anvisat paketombud.
  • Paketet aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta ditt paket.
  • Paketen sorteras efter det postnummer du anger, eftersändning gäller ej.
  • Du kan även hämta ut paketet med legitimation och paketets löpnummer. Löpnummer finns i spårningslänken i aviseringsmailet.
** Order som görs på tisdag efter 10.30, onsdag och torsdag skickas från oss på fredag. Därav förlängs leveranstiden.


För leverans med Posten gäller följande:

  • Din beställning skickas med Posten varubrev inom Sverige.
  • Försändelsen delas ut direkt i din brevlåda om den får plats. Om den är skrymmande så får du istället hämta den hos ett postombud.
  • Normal leveranstid 1-3 vardagar.
  • Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
  • Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
  • Försändelsen aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta din försändelse.

FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnad från 39 kr. För att se fraktkostnaden för de produkter du vill beställa, lägg dem i kundvagnen och gå till kassan för att se aktuell fraktkostnad.

TRANSPORTSKADA
Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen, varefter vi skickar en ny.

FELEXPEDIERING
Om du fått fel vara eller fel antal levererat än det du beställt, ber vi dig att kontakta oss innan du skickar några varor åter.

GARANTI
Hos oss har du 3 års garanti på alla produkter. Läs mer om garanti och reklamation.

ÅNGERRÄTT
Om du av någon orsak inte är nöjd med den produkt du beställt så kan du givetvis skicka tillbaka den. Du har 365 dagars ångerrätt och bytesrätt på alla varor, förutom vissa underkläder. Vid retur får produkten absolut inte vara provad eller använd. När du ångrar ett köp och returnerar så står du för returfrakten och ansvarar för att varan kommer åter till oss i originalskick.

RETUR
Du kan välja att skicka din retur med Posten och välja något av deras alternativ som du tycker passar bäst, t ex frankera med frimärken, köpa  förfrankerad påse/kartong eller postpaket.

Du kan även välja att skicka tillbaka med Schenkerprivpak, då köper du en kundretur hos ett Schenkerombud (ofta en butik, bensinstation mm) du får då ett kolli id så att det finns spårningsmöjligheter på paketet.
Viktigt är att inte skicka som Schenker privatpaket, dessa kan vi tyvärr inte hämta ut. 

Tillsammans med produkten bifogar du kopia på följesedeln. Återbetalning kommer ske via Klarna förutom om du betalat din beställning med postförskott. I detta fallet uppger du clearing och kontonummer på följesedeln. Vi återbetalar så fort returen kommit oss tillhanda och godkänts.
Vid ej godkänd retur returneras varan åter till dig och frakt debiteras.

Vill du byta till annan produkt istället för att få pengarna tillbaka?
Skriv då namn och artikelnummer på den produkt du önskar istället. Om den nya produkten är dyrare än returens värde så skickas den mot postförskott.
OBS! Har du handlat mot faktura måste hela beloppet betalas innan förfallodatum även om du returnerar.

Returadress:
Lj AB
Högås sund 265
451 96 Uddevalla