Köp och leveransvillkor
BESTÄLLNINGAR
Din beställning skickas med Schenker eller PostNord inom Sverige och du väljer i kassan vilket alternativ du önskar.
Ladda gärna ner PostNord appen och/eller Mina paket appen för att kunna spåra ditt paket.
PostNord Varubrev
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
Leveranstid: normalt 1 vardag men till vissa områden tar det 2 vardagar.
PostNord MyPack Collect
Paketet skickas till det postombud som ligger nära din adress och där hämtar du ditt paket. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.
Leveranstid: normalt 1 vardag men till vissa områden tar det 2 vardagar. (Lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. PostNord levererar må–fr i hela landet.)
Schenker paket
Du hämtar ditt paket hos anvisat paketombud för Schenker. Paketen sorteras efter det postnummer du anger, eftersändning gäller ej.
Du kan även hämta ut paketet med legitimation och paketets löpnummer. Paketet aviseras via sms eller email där det framgår var och när du kan hämta ditt paket.Leveranstid: 1-4 vardagar. Till många orter tar det normalt 1 vardag.
Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
Tänk på att om du lägger flera order så läggs dessa INTE ihop automatiskt, du måste alltså höra av dig till oss om du vill slå ihop dessa.
Skulle någon produkt du beställt vara slut så tar vi bort den från ordern och skickar de övriga produkterna. Det är mycket ovanligt att detta händer men det skulle kunna inträffa. Enligt lag så måste alla E-handlare informera alla kunder om att det föreligger en betalningsförpliktelse. Detta betyder att om du vill köpa en produkt så måste du också betala för den.
När du genomför en order så godkänner du våra köp och leveransvillkor. I samband med köpet så godkänner du även en prenumeration på vårt nyhetsbrev. Det är kostnadsfritt och kan när som helst avslutas.
ÅLDERSGRÄNS
Med hänsyn till distanshandelslagen så måste du vara minst 18 år för att beställa.
DISKRETA PAKET
Alla paket som lämnar Lustjakt är helt diskreta bruna kartonger eller neutrala vadderade kuvert, ingen märkning eller annat som avslöjar innehållet.
Avsändaren på alla försändelser är Residal Företagscenter och inte ens personalen vid utlämningsstället vet eller kan gissa paketens innehåll.
Vi lägger stor vikt vid att emballera och försluta paketen väl så att du kan känna dig säker på att ingen skall kunna se vad paketen innehåller.
Paketen fylls med packpapper så att produkterna är ordentligt skyddade under leveransen till dig.
AVBESTÄLLNING
Du kan givetvis avbryta eller ändra i din beställning så länge den inte har packats och skickats från oss. Maila eller ring oss så fort som möjligt i detta fall. Om din order redan har skickats så kan den inte avbrytas, då får du istället använda ångerrätten.
OUTLÖSTA PAKET
Om du inte hämtar ut paketet du beställt så medför det en kostnad på 250 kr som faktureras dig. Avgiften motsvarar faktiska kostnaderna för retur, frakt, hantering och avisering.
FALSKBESTÄLLNING
Det är inte tillåtet att göra beställning i någon annans namn utan tillåtelse. Att utge sig för att vara någon annan är ett allvarligt brott. Lustjakt registrerar IP nummer vid orderläggning vilket Polisen kan använda för att hitta vem som gjort beställningen. Om du råkat ut för en falskbeställning ber vi dig att polisanmäla och kontakta oss omgående så hjälper vi dig.
BETALSÄTT
Klarna Checkout - faktura, konto, kort, swish eller banköverföring. Gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort, banköverföring, swish eller Klarna Direkt. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Här kan du läsa mer om Klarna checkout/villkor.
Faktura - betala efter 30 dagar.
OBS! Fakturan betalas alltid i sin helhet. Vill du returnera eller reklamera produkter så regleras detta i efterhand. Du kan enkelt flytta fram förfallodatum genom att logga in på Klarna. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Leverans endast till folkbokföringsadressen.
Klarna konto - delbetala från 50 kr/månad. Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Du får alltid hem dina varor innan du betalar, du samlar alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Fakturan skickas ut av Klarna månaden efter ditt köp.
Kort - betala direkt med ditt kort vid orderläggningen. Avgift 0 kr.
Banköverföring - betala direkt genom din internetbank. Avgift 0 kr.
Klarna Direkt - om du vill betala direkt i kassan med Mobilt BankID.
Klarnas fullständiga information hittar du här.
Postförskott - betala när du hämtar paketet.
LEVERANS
Snabba leveranser har alltid varit ett av våra huvudmål så att du ska få dina varor så fort som möjligt. Leveranser med Schenker skickas från oss tisdag och fredag, med leverans till ombud nästföljande vardag. Du kan välja om vi ska skicka din beställning med Schenker Paket eller Posten.
För leverans med Schenker Paket gäller följande:
- Din beställning skickas med Schenker inom Sverige.
- Normal leveranstid 1-4 vardagar**
- Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
- Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
- Du hämtar ditt paket hos anvisat paketombud.
- Paketet aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta ditt paket.
- Paketen sorteras efter det postnummer du anger, eftersändning gäller ej.
- Du kan även hämta ut paketet med legitimation och paketets löpnummer. Löpnummer finns i spårningslänken i aviseringsmailet.
För leverans med Posten gäller följande:
- Din beställning skickas med PostNord inom Sverige.
- MyPack Collect får du hämta hos anvisat postombud.
- Varubrev kommer direkt i postlådan om det får plats. Varubrev som inte ryms i postlådan att levereras antingen vid dörren eller i en påse utanpå postlådan.
- Normal leveranstid 1-3 vardagar.
- Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
- Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
- Försändelsen aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta din försändelse.
FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnad från 39 kr. För att se fraktkostnaden för de produkter du vill beställa, lägg dem i kundvagnen och gå till kassan för att se aktuell fraktkostnad.
TRANSPORTSKADA
Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen, varefter vi skickar en ny.
FELEXPEDIERING
Om du fått fel vara eller fel antal levererat än det du beställt, ber vi dig att kontakta oss innan du skickar några varor åter.
GARANTI
Hos oss har du 3 års garanti på alla produkter. Läs mer om garanti och reklamation.
ÅNGERRÄTT
Om du av någon orsak inte är nöjd med den produkt du beställt så kan du givetvis skicka tillbaka den. Du har 90 dagars ångerrätt och bytesrätt på alla varor, förutom vissa underkläder. Vid retur får produkten absolut inte vara provad eller använd. När du ångrar ett köp och returnerar så står du för returfrakten och ansvarar för att varan kommer åter till oss i originalskick. Om en returnerad produkt inte kommer åter i samma skick som den skickades, har vi rätt att göra ett värdeavdrag. Här hittar du ångerblankett.
RETUR
Du kan välja att skicka din retur med Posten och välja något av deras alternativ som du tycker passar bäst, t ex frankera med frimärken, köpa förfrankerad påse/kartong eller postpaket.
Du kan även välja att skicka tillbaka med Schenker eller DHL.
Tillsammans med produkten bifogar du kopia på följesedeln. Återbetalning kommer ske på samma sätt som du valt att betala (Klarna eller Swish). Vi återbetalar så fort returen kommit oss tillhanda och godkänts.
Vid ej godkänd retur returneras varan åter till dig och frakt debiteras.
Vill du byta till annan produkt istället för att få pengarna tillbaka?
Skriv då namn och artikelnummer på den produkt du önskar istället. Skriv med mobilnummer och mailadress ifall vi behöver kontakta dig.
OBS! Har du handlat mot faktura så är det viktigt att fakturan inte förfaller innan din retur kommit oss tillhanda. Du kan flytta fram förfallodatum på Klarna.se alternativt betalar du fakturan så får du återbetalning när returen godkänts.
Returadress:
Residal företagscenter
Kristevik 421
451 96 Uddevalla