Trygg E-handel
  •  Maximal diskretion
  •  Fysisk butik
  •  Helsvenskt
  •  Kunniga medarbetare
  •  3-års garanti

Vi har AAA rating

Köp och leveransvillkor

Beställningar
Diskretion
Avbeställning
Leverans
Fraktkostnad
Transportskada
Betalsätt
Outlösta paket
Falskbeställning
Garanti
Felsökning
Ångerrätt: retur
Felexpediering
Tvist

Beställningar
  • Beställningar gjorda vardagar före 10.30 skickas samma dag och beställningar gjorda efter 10.30 skickas normalt följande vardag.

  • Tänk på att om du lägger flera beställningar så läggs dessa INTE ihop automatiskt, du måste alltså höra av dig till oss om du vill slå ihop dessa. Skulle någon produkt du beställt vara slut så förbehåller vi oss rätten att ta bort denna från beställningen, men vi vill gärna poängtera att eftersom alla våra produkter är lagervaror så är detta mycket ovanligt. På grund av distanshandelslagen så ingår vi endast avtal med myndiga personer (minst 18år).

Diskretion

Alla paket som lämnar Lustjakt är helt diskreta och vi lägger stor vikt vid att emballera och försluta paketen väl. Det är givetvis viktigt att skydda produkterna under transporten men minst lika viktigt är det för oss att du som kund känner dig trygg och att ingen utomstående skall kunna se vad paketen innehåller. Avsändaren på alla försändelser är LJ AB och inte ens personalen vid utlämningsstället vet eller kan gissa paketens innehåll.

Avbeställning

Givetvis så kan du ångra eller ändra din beställning. Om du vill göra detta så måste du lämna besked om det snarast efter din beställning. Om din beställning redan hunnit skickas hänvisar vi istället till avsnittet om ångerrätten.

Leverans Schenker fraktar

Snabba leveranser har alltid varit ett av våra huvudmål och vi skickar alltid ALLA order, oavsett betalsätt, samma dag eller första vardagen efter det att de inkommit till oss. Vi skickar din beställning med Schenker Privpak eller Posten.

För leverans med Schenker Privpak gäller följande:

  • Din beställning skickas med Schenker Privpak inom Sverige.
  • Normal leveranstid 2-6 vardagar.
  • Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
  • Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
  • Du hämtar ditt paket hos anvisat paketombud.
  • Paketet aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta ditt paket.
  • Paketen sorteras efter det postnummer du anger, eftersändning gäller ej.
  • Du kan även hämta ut paketet med legitimation och paketets löpnummer. Löpnummer finns i spårningslänken i aviseringsmailet.

För leverans med Posten gäller följande:

  • Din beställning skickas med Posten varubrev inom Sverige.
  • Försändelsen delas ut direkt i din brevlåda. Om den är skrymmande så får du istället hämta den hos ett postombud.
  • Normal leveranstid 1-3 vardagar.
  • Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
  • Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad..
  • Försändelsen aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta din försändelse.

Fraktkostnad

För pris, lägg dina produkter i kundvagnen och gå till kassan för att se aktuell fraktkostnad.

Transportskada

Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen, varefter vi skickar en ny.


Betalsätt: Postförskott Postförskott

Att betala med hjälp av postförskott innebär att du betalar när du hämtar ditt paket hos ditt paketombud. Tjänsten kostar 79 kr per paket. Denna avgift ser du tydligt i kassan när du lägger din order hos oss och den läggs på fraktavgiften.

Betalsätt: Faktura Klarna faktura

Är betalsättet för dig som vill betala i efterhand. -Du betalar alltså efter att du hämtat ditt paket. Förfallodagen för fakturan är 14 dagar från det att du gör beställningen. Fakturan medföljer i paketet och fakturaavgiften är 19kr.

OBS! Fakturan betalas alltid i sin helhet. Vill du returnera eller reklamera produkter så regleras detta i efterhand. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Faktura i samarbete med Klarna. Leverans endast till folkbokföringsadressen.

Betalsätt: Delbetala med Klarna konto - Delbetala från 50 kr/mån! Klarna konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
  • 0 kr i uppläggningsavgift

För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)
Villkor för att dela upp betalningen hittar du här.

Vad är Klarna?

Klarna är kreditgivare för alla fakturaköp och även för delbetalning. Så om du har frågor angående fakturor m.m. så är det Klarna du kontaktar. Gå till Klarnas hemsida, där hittar du kontaktuppgifter.
Klarna erbjuder snabbhjälp med din faktura. På deras hemsida kan du bl.a se din faktura som pdf, flytta fram förfallodatum och kontrollera om Klarna fått in din betalning.
Skulle det mot förmodan vara någon fakturafråga som Klarna inte kan svara på så är du givetvis hjärtligt välkommen att kontakta oss.
Kreditprövning sker men den påverkar dock INTE din kreditvärdighet. Omfrågande kopia kommer att skickas till dig enligt ny lag från 2011-01-01. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit. Vid fakturering och delbetalning varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Du måste vara 18 år för att kunna välja faktura.

Betalsätt: Kontokort och kreditkort DIBS kortbetalning

Du betalar direkt med kort i samband med beställningen. Kortköp är helt avgiftsfritt och mycket säkert då själva transaktionen sker helt på DIBS sida.
Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är 100% säkra för dig som kund. För maximal säkerhet använder vi även 3DSecure.

Betalväxel

Alla kortbetalningar går via DIBS, som är sveriges största betalväxel vilket garanterar maximal säkerhet. För att ytterligare poängtera din säkerhet så sparar vi inte någon information om ditt kortköp då transaktionen sker hos DIBS.
DIBS som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.

Så här gör du för att betala med kort
  1. Välj Kreditkort som betalningsmetod och gå vidare. Du skickas nu till DIBS säkra betalningsserver.
  2. Ange kortnummer och giltighetsdatum.
  3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet. Beloppet reserveras.
  4. När varorna skickas överförs pengarna via DIBS till Lustjakt AB.
3D Secure

3D Secure teknologin är utvecklad av VISA och Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online.
Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och som bygger på att en personlig kod / lösenord används i samband med köpet. Med denna teknik erhåller säljföretaget riskreduktion och kortinnehavaren kan vara säker på att dennes kort inte nyttjas av obehörig.

Varför 3D Secure?

Det är ett extra skydd för dig som kund. När du handlar på nätet så skall du alltid kräva att butiken använder 3D secure, det är ett måste.

Outlösta paket

Ibland händer det att en kund av någon anledning inte kan eller hinner hämta ut sitt paket. När detta inträffar så tar vi ut en avgift på 250 kr för att täcka de kostnader vi haft i samband med beställningen. Detta är ingen straffavgift utan det täcker precis våra kostnader för returfrakt etc.

Falskbeställningar

Då och då händer det att en okänd person gör en beställning och uppger någon annans namn, adress och kontaktuppgifter. Detta är ingenting som vi på Lustjakt kan förhindra men vi ser mycket allvarligt på det och om du blivit drabbad så uppmanar vi dig att polisanmäla händelsen.
Att utge sig för att vara någon annan är ett mycket allvarligt brott som kan ge fängelse. Lustjakt registrerar IP nummer vid orderläggning vilket Polisen kan använda för att hitta vem som gjort beställningen.
Om du råkat ut för en falskbeställning ber vi dig att kontakta oss omgående så hjälper vi dig.

Reklamation och garantier: I en klass för sig!

Garantivillkor

Reklamationsrätten enligt konsumentköplagen är tre år men Lustjakt går ett steg längre och erbjuder dessutom tre års garanti på alla produkter.
Om en produkt går sönder inom 36 månader så kontaktar du Lustjakt så snabbt som möjligt så vi kan lösa problemet. En produkt med fel som inte uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering har du rätt att reklamera och kostnadsfritt få en ny produkt. Kvitto krävs, så spara fakturan / kontantnotan.
Innan du reklamerar ber vi dig felsöka produkten för att fastställa att det verkligen gäller ett fabrikationsfel. Kontakta oss om du är osäker, vi hjälper dig gärna.
Notera att vi inte lämnar någon garanti på att crémer och vätskor verkligen fungerar för just dig. Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.

Felsökning

Innan du reklamerar en leksak kontrollera att:

  • Batterilocket sitter som det skall. (Se även till att det är hårt åtdraget).
  • Batterierna sitter åt rätt håll. (Ofta ett upp och ett ner).
  • Rätt sorts batteri används. (Det står oftast på förpackningen).
  • Prova alltid med helt nya batterier. (Rabbitstavar kräver bra batterier).
  • Reglage och knappsatser hanteras korrekt.
Gå till reklamationsformuläret.

 

Ångerrätt: Returer Returnera paket

Om du av någon orsak inte är nöjd med den produkt du beställt så kan du givetvis skicka tillbaka den. Du har 90 dagars ångerrätt och bytesrätt på alla varor, förutom vissa underkläder. Vid retur får produkten absolut inte vara provad eller använd. När du ångrar ett köp och returnerar så står du för returfrakten och ansvarar för att varan kommer åter till oss i originalskick.

 

Du kan välja att skicka din retur med Posten och välja något av deras alternativ som du tycker passar bäst, t ex frankera med frimärken, köpa  förfrankerad påse/kartong eller postpaket.

 

Du kan även välja att skicka tillbaka med Schenkerprivpak, då köper du en kundretur hos ett Schenkerombud (ofta en butik, bensinstation mm) du får då ett kolli id så att det finns spårningsmöjligheter på paketet. Viktigt är att inte skicka som Schenker privatpaket, dessa kan vi tyvärr inte hämta ut.
Vid ej godkänd retur returneras varan åter till dig och frakt debiteras.

Tillsammans med produkten bifogar du kopia på fakturan / kontantnotan. Ange kontonummer inkl clearingnummer för återbetalning. Vi hanterar din retur och återbetalar så fort den kommit oss tillhanda.

Vill du byta till annan produkt istället för att få pengarna tillbaka?
Skriv då namn och artikelnummer på den produkt du önskar istället. Om den nya produkten är dyrare än returens värde så skickas den mot postförskott.
OBS! Har du handlat mot faktura måste hela beloppet betalas innan förfallodatum även om du returnerar.

Returadress:

På vår kontaktsida finner du returadressen.

Felexpediering

Om du fått fel vara eller fel antal levererat än det du beställt, ber vi dig att kontakta oss innan du skickar några varor åter.

Tvist: Allmänna reklamationsnämnden

Skulle det uppstå en tvist mellan dig och oss så hänvisar vi alltid till ARN och vi följer alltid deras beslut.
Vår absoluta ambition är att alla kunder skall vara nöjda, det kan du vara trygg med.
Här hittar du Allmänna Reklamationsnämnden

Populärast i kategorin
Hygiene
Hygiene
99 kr
Satisfyer PRO 2 Next
Satisfyer PRO 2 Next
599 kr
899 kr
Oh Holy Mary Pleasure Oil
Oh Holy Mary Pleasure Oil
199 kr
229 kr
Scandero Silicone Dream Glide
Scandero Silicone Dream Glide
149 kr
Autorabbit
Autorabbit
299 kr
449 kr
Eros Aqua Water
Eros Aqua Water
69 kr
Scandero Water Dream Glide
Scandero Water Dream Glide
139 kr
Pjur Woman 100 ml
Pjur Woman 100 ml
99 kr
199 kr