Trygg E-handel
  •  Maximal diskretion
  •  Fysisk butik
  •  Helsvenskt
  •  Kunniga medarbetare
  •  3-års garanti

Vi har AAA rating

Vanliga frågor om köpvillkor och sekretessTrygghet och sekretess


Innan du beställer så kanske du vill veta mer om vad som händer med din order och våra villkor. Här nedan ser du några vanliga frågor.

Kan någon se vad jag beställt?

Nej. Vi skickar alla paket med diskret avsändare LJ AB, så att ingen vet var ditt paket kommer ifrån. Vi packar alla order i vanliga bruna wellpappkartonger eller neutrala vadderade kuvert för att det inte skall gå att ana vad som finns innuti. Hela processen är helt anonym för att du skall känna dig trygg när du handlar av Lustjakt. Vi är också extremt noga med att aldrig röja tystnadsplikten gällande vad olika kunder beställt.

Hur snabbt får jag min beställning?

Normal leveranstid är 1-6 vardagar beroende på vilket leveranssätt man väljer. De allra flesta leveranser tar bara 1-2 vardagar. Till orter norr om Sundsvall, Gotland och vissa mindre orter så kan det ta några extra dagar i leveranstid. 

Vart hamnar mitt paket?

Har du valt leverans med Schenkerprivpak så hämtar du ditt paket på något av Schenkers utlämningsställen i din närhet. Om du valt leverans med Posten varubrev så delas det ut i din brevlåda om det får plats, annars får du hämta det hos ett postombud. Du får avisering när ditt paket är framme och kan hämtas. 

Om jag beställer nu. När skickar ni då mitt paket?

Utan undantag så skickar vi alla order klockan 13.00 första vardagen efter det att lagt din order.

Vad innebär det att ni har tystnadsplikt?

Det innebär att all personal som arbetar på Lustjakt har skrivit på ett tystnadspliktsavtal som reglerar vad som får sägas och inte sägas. Vi är extremt noga med att detta följs och lämnar bara ut uppgifter till polisen i samband med falskbeställningar etc.

Hur får jag reda på att mitt paket har kommit?

Det enklaste, bästa och snabbaste är om du väljer smsavisering vid beställningen. Då kommer du att få ett SMS så snart ditt paket har anlänt till utlämningsstället. Om du inte anger ditt mobilnummer så kommer du att få en lapp i brevlådan.

Vad innebär 90 dagars öppet köp?

Det innebär att inom tre månader från det du beställt en vara så kan du när som helst returnera den till Lustjakt och få produktsumman tillbaka. För att detta skall gälla så skall produkten vara oanvänd och förpackningen obruten.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Paket som inte hämtas ut medför en kostnad på 250 kr som faktureras beställaren. Om du ångrar ditt köp rekommenderar vi istället att du utnyttjar ångerrätten.

Vad innebär tre års garanti?

Det innebär att om en produkt går sönder inom tre år från det att du införskaffade den så byter vi ut den helt utan extra kostnad. Vi är generellt mycket generösa med våra garantier. Detta för att du skall känna dig trygg som kund.

Vågar jag lämna ut mina personuppgifter till er?

Absolut! Vi är mycket diskreta i alla avseenden. Vi säljer inga uppgifter och vi använder dem heller inte till någonting annat än vad vi har kommit överens om. Det enda som uppgifterna används till är att skicka ditt paket, ingenting annat.

Är Lustjakt ansluten till någon organisation som garanterar mig som kund trygghet?

Ja vi är anslutna till Trygg E-Handel och Svensk E-handelscertifiering vilket betyder att de löpande kontrollerar oss som företag.

Hur kan jag verifiera att ni är ett stabilt bolag?

Bland annat så kan du titta in på sidorna här nedan. Dessa är oberoende sidor som rangordnar och betygsätter Svenska företag, inklusive Lustjakt:

Reco.se - Sanningen om företag
Allabolag.se - Visar alla redovisningar
Ratsit.se - Visar också alla redovisningar

Sedan får du gärna slå oss en signal eller skicka oss ett mail så att du ser att vi verkligen är vanliga människor som är på plats för att svara på dina frågor och hjälpa dig (gäller kontorstid).

Vad har jag som kund för trygghet om jag inte är nöjd?

Vi ger dig flera möjligheter. Du har alltid 90 dagars öppet köp på alla produkter (gäller obruten förpackning) och du har dessutom alltid 3 års garanti på alla produkter. Skulle någonting gå sönder p.g.a fabrikationsfel, inom 3 år så byter vi ut produkten. För oss är det oerhört viktigt att våra kunder är nöjda kunder.

Är ni anslutna till "Trygg E-handel"?

Ja. I Sverige finns det två större certifieringsföreningar och vi har valt att ansluta oss till både Trygg e-handel och Svensk ehandelscertifiering. Vi uppfyller givetvis alla kriterier för bägge dessa organisationer och vi har mycket generösare garantier och öppet köp än de rekommenderar. När du väljer att handla hos oss så lovar vi dig att du kan känna dig helt trygg.

Följer ni ARN (Allmänna Reklamations Nämnden) vid tvister?

Självklart! Vi har under de senaste tio åren haft två ärenden som vi inte lyckats lösa tillsammans med kunden. I bägge dessa fall så har vi hänvisat kunden till allmänna reklamationsnämnden som gjort en oberoende granskning. Vi har givetvis i bägge fallen rättat oss efter ARN:s beslut.

Här hittar du Allmänna Reklamationsnämnden
Populärast i kategorin
Satisfyer PRO 2 Next
Satisfyer PRO 2 Next
599 kr
899 kr
Hygiene
Hygiene
99 kr
Autorabbit
Autorabbit
299 kr
449 kr
Oh Holy Mary Pleasure Oil
Oh Holy Mary Pleasure Oil
199 kr
229 kr
Scandero Silicone Dream Glide
Scandero Silicone Dream Glide
149 kr
Eros Aqua Water
Eros Aqua Water
69 kr
Scandero Water Dream Glide
Scandero Water Dream Glide
139 kr
Pjur Woman 100 ml
Pjur Woman 100 ml
200 kr